polo66 a écrit:Disques Ashima AI2 en 160-140 avec les vis titane. Testés et approuvés sur la Transvé et sur la SEE, donc pour la route, je ne me fais pas de soucis!
polo66 a écrit:Tiens, voilà ce que Ryde m'a répondu:
"You can use a very thin adhesive tape. Ones used for making MTB rims are perfect, like Notubes Yellow Tape. The problem is probably the width of the tape that doesn’t fit. At a local DIY store you can find similar tape (insulation tape) and you can use 2 or 3 layers of that.
I do have to warn you that the latest batch of Tubeless Ready road tyres are very hard to fit to the Pulse models. The reason is that the tyre makers made the fit a bit tighter than with regular road tires. And when we found out (they didn’t tell us...), it was too late to make changes to the rim or the sticker (saying ‘tubeless ready’). I did manage to make a regular road tyre tubeless by using a bit more fluid latex, but you have to inflate the tyre quite regularly."
Tuut a écrit:Pour mon cx gravel , je fais pas tenter le diable pas de ahsima kcnc etc , un xt et un avid en 160/140
En cas de longues descentes sur route , le peu de matière de ces disques m'effraie un peu
Arph a écrit:Il n'y a pas un autre sujet sur lequel on disait justement que la conversion d'un pneu classique en tubeless en route n'est pas forcément une bonne idée ?
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